سنسور سطح آب
نوشته شده توسط : alitala

سنسور سطح آب اتوکلاو بخار چیست و چگونه نصب میشود

سنسور سطح آب در بویلر دست کاه اتوکلاو بخار نصب میگردد تا زمانی که اب به حداقل میزان خود رسید فعال و فرمان پمپ به پی ال سی داده میشود و نیز زمانی که میزان آب به حد اکثر رسید فرمان قطع پمپ در اتوکلاو بخار داده میشود .

شرکت سلامت صنعت بوعلی 

آیا میدانید سنسور سطح آب چیست و استفاده آن برای اتوکلاو بخار  چقدر مهم است ؟ سنسور منبع آب به صورت القایی عمل میکند و به دو صورت تیغه باز و تیغه بسته از سنسور سطح آب مخزن میتوان استفاده کرد. جهت کنترل سطح آب یا سوخت کافیست دو عدد از این سنسور ها را بر روی تانک/منبع یا مخزن خود نصب کنید.

هنگامی که مایع به سنسور پایینی رسید به یک موتور یا پمپ فرمان استارت دهد و هنگامی که به سنسور بالایی رسید موتور را خاموش کند.

فلوتر سوئیچ یا لول سوئیچ آب الاکلنگی چیست

لول سوئیچ یا سنسور سطح سنج مایعات یک کنتاکت حفاظتی یا کنترلی در خروجی میدهد.

سنسور منبع انبساط رادیاتور موتور دیزل ژنراتور: تمام دیزل های نسل قدیم که برای ژنراتور استفاده می شود هیچ کدام دارای سنسور سطح آب نیستند. و در مدار آنها فقط فشنگی یا آمپر قطع کن دمای آب استفاده شده است. سنسور دمای آب به این صورت عمل میکند که اگر دمای آب دیزل بالا رود یا اب جوش بیاورد دیزل را خاموش میکند.

ولی اگر جنت آب پاره شود و تمام آب داخل دیزل تخلیه شود چون آب از سطح فشنگی پایین تر میرود دیگر این فشنگی قادر نیست دمای آب را تشخیص دهد. و فقط دمای محیط داخل را میسنجد که نهایتا ۵۰ درجه میشود و دیزل خاموش نمیشود. لذا موتور زیر بار کار میکند و به جهت نداشتن اب موجب سوختن موتور شده و هزینه زیادی به مصرف کننده تحمیل مینماید.

به همین جهت تمام دیزل های نسل جدید از جمله ولوو پنتا ، FH ،کامینز و... دارای سنسور سطح آب میباشند. سنسور منبع انبساط در بالای رادیاتور تعبیه میشود. به صورتی که در جهت افقی وارد رادیاتور میشود و هر موقع سطح آب داخل رادیاتور از سطح سنسور پایین تر رود تیغه را وصل یا قطع میکند. و پالسی به مدار فرمان دیزل میدهد که دیزل را خاموش کند یا آژیری را به صدا در می آورد .

سنسور سطح سنج مغناطیسی و خازنی در اتوکلاو بخار 

سنسور لول سنج مخزن آب را میتوان بر روی تمام دیزل ژنراتورها از جمله کمنز ،ولوو، دویتس، داف، بنز و… نصب کرد. لول سوئیچ شناور تشخیص سطح آب را میتوان حتی بر روی دیزل هایی که برد PLC ندارند و با سوییچ استارت کار میکنند بدون تغییر در سیم کشی دیزل نصب کرد.

بنابراین سنسور سطح سنج بر روی تمام دیزل های موجود در بازار با هر سیستم برقی که دارند چه سوییچ استارت و چه برد PLC و حتی دیزل هایی که خاموش کن ندارند و با دست خاموش میشوند نصب نمود وتوسط آژیراطلاع رسانی کرد. در نتیجه هزینه نصب سنسور سطح آب رادیاتور در قبال هزینه سوختن موتور دیزل بسیار بسیار ناچیز میباشد.





:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, بازسازی اتوکلاو ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: